Forum Sitemizi Ziyaret Edebilirsiniz !

4 Ocak 2008 Cuma

2005'in yıldızı: Hyundai Tucson!


Tüm dünyada hızlı yükselişini sürdüren Hyundai, geniş model yelpazesinin yeni üyesi olan Tucson modelini tanıttı. Hyundai’nin küçük SUV sınıfındaki ilk aracı olan Tucson, tüm dünyada başarılı satış rakamları yakalayan ve birçok ödül kazanan Santa Fe modelinden bir küçük sınıfta yer alıyor.
2004 yılı yaz sonunda başta Amerika olmak üzere tüm dünyada satışına başlanacak olan 2005 model Tucson, kaslı ve atletik görünümüyle dikkatleri çekiyor. Hyundai’nin güneybatı Amerika’daki bir şehrin ismini kullandığı ikinci SUV modeli olan Tucson, tamamiyle tüketicinin hayat tarzı göz önünde bulundurularak geliştirildi. Sahip olduğu ekipman, tasarım, imaj ve marka değeriyle pazarda önemli bir konuma gelmeyi amaçlayan Tucson, geniş ve kullanışlı iç mekanıyla sürücü ve yolcular için konforlu bir kabin sunuyor. Ayrıca katlanabilen arka ve ön yolcu koltuklarıyla büyük ve esnek bir bagaj hacmi sağlanabiliyor. Koltuklar katlanıp yükleme hacmi artırılırken tamamiyle yatırılıp düz bir zemin elde edilebiliyor. Ayrıca arkadaki paspas kaldırılabiliyor ve tüm eşyaların yerleştirilebileceği, kolay temizlenen plastik zemin ortaya çıkıyor.
Tucson’da iki farklı motor seçeneği bulunuyor. Baz modelde Hyundai’nin kendini kanıtlamış olan 2.0 litre DOHC 4 silindirli motoru kullanılıyor. CVVT (Sürekli Değişken Supap Zamanlama) teknolojisine sahip olan motorla birlikte 5 ileri manuel veya dört kademeli Shiftronic otomatik şanzıman seçenekleri sunuluyor. 2.7 litre V6 DOHC motordaysa Shiftronic şanzıman kullanılıyor. 2.7 litre V6 motorda, tüm devir aralığında gücü daha etkin bir şekilde dağıtmak için değişken uzunluğa sahip ayarlanmış emme manifoldu yer alıyor.
Tucson’da son teknolojiyle geliştirilen Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management isimli dört çeker sistemi kullanılıyor. Bu sistem, elde edilen gücün, yüzde 99’a kadar olan büyük bir bölümünü ön tekerleklere aktarabiliyor. Yol durumu ve tork dağılımında değişiklik olduğunda sistem gücün yüzde 50’sini arka tekerleklere iletiyor. Sistem bu işlemleri gerçekleştirirken gaz kelebeğini, ön tekerlek açısını ve diferansiyelleri sürekli kontrol altında tutuyor. Zeminde değişiklik yaşandığı zaman güç, en iyi çekişe sahip olan tekerleklere aktarılıyor.
Ayrıca ön konsolda bulunan “4WD” diferansiyel kilit butonu sayesinde, yarı yarıya tork dağılımını sağlamak amacıyla 4 çeker kilidi manuel olarak kontrol edilebiliyor.
Zengin bir güvenlik ve konfor donanımına sahip olan Tucson, 2004 yılı sonunda tüm dünyada satışa sunulacak.



Hiç yorum yok: