Forum Sitemizi Ziyaret Edebilirsiniz !

4 Ocak 2008 Cuma

Hyundai Tucson 2.0 CRDİ (2005)

Arazinin yeni yüzü?

" 2004 yılındaki Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Tucson,Hyundai'yi mini SUV sınıfında temsil ediyor.
" SantaFe ve Terracan'dan sonra markanın üçüncü SUV'u olanTucson, Kia Sportage'ın da kullandığı platform üzerinde yükseliyor.
" Tucson Türkiye'de 2.0 litre 140 HP benzinli ve 2.0 litre112 HP dizel motor seçenekleriyle satılıyor.
" Dört tekerlekten çekiş sisteminin sunulduğu otomobil tekdonanım listesine sahip. H-Matic otomatik şanzıman isteğe bağlıolarak alınabiliyor.


Konfor, İşlevsellik ve donanım

" Tucson'un iç mekanı diğer Hyundai modellerini andırıyor.Özellikle müzik sistemi çevresinde bu his doruğa ulaşıyor.

" Genel malzeme kalitesi tatminkar düzeyde. Ancak el frenininçevresinde kullanılan plastik hayal kırıklığı yaratıyor.

" Müzik sisteminin kullanımı kolay ancak direksiyon üzerindenkontrol edilememesi güvenlik açısından olumsuz..

" Yol bilgisayarının bilgilerinin değiştiren buton direksiyontarafından perdeleniyor. Aynı problem orta konsolun kapı tarafınayerleştirilen çekiş sisteminin kontrol butonlarında da söz konusu.

Sürüş İzlenimi


Tucson'un dış görünümü ağabeyi Santa Fe'den bile daha dinamik. Bununyanı sıra iç mekandaki bazı butonların kullanımı zor. Ayrıca koltuklarınyan destekleri arazi koşulları için yeterli değil. Sürücü tarafındantutunacak herhangi bir kol bulunmaması sabit kalmayı zorlaştırıyor.Direksiyon sistemi yeterli hassasiyette çalışıyor. Düşük hızlardayumuşaklığıyla şehir içi kullanımını kolaylaştırıyor. Yerden yüksekyapısıyla görüş problemi bulunmuyor. Büyük yan aynalar en büyükyardımcı. Ancak bu sınıfta bir otomobilde park sensörü standartolmalıydı. İç mekan genişliği fazlasıyla yeterli. Ön ve arka bölümde yolculuksorunsuz. 325 litrelik bagaj hacmi küçük görünse de arka koltuklarınyatırılmasıyla 805 litreye kadar yükseltilebiliyor. Tucson'un kalbinde 2 litrelik common-rail teknolojisiyle donatılmışbir ünite bulunuyor. Santa Fe'de 125 HP'lik versiyonu kullanılanbu motor 4000 d/d'de 112 HP güç üretiyor. 1800 d/d'de ürettiği torksa245 Nm. Alt devirlerden itibaren canlı bir karakter sergileyen otomobilyaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza 16.5 saniyede ulaştı. Dahaönce test ettiğimiz 2 litrelik benzinli versiyonda bu süre 13.1saniyeydi. Testimiz süresince 100 km'de 9.5 litre motorin tüketenTucson, 58 litrelik deposuyla 610 km'lik menzil sunuyor. Normalkullanımda önden çekişli olan Tucson tekerleklerinden birisi patinajadüştüğünde gücünü yüzde 50 oranında arka tekerleklere iletiyor.Kokpitteki 4WD Lock tuşuna basıldığındaysa otomobil sürekli dörtçeker hale geliyor. Hafif arazi koşullarında problemsiz ilerleyenTucson ağır koşullarda sürücüsünü mutlu edemiyor. Bu nedenle onunsafkan bir arazi aracı olmadığını unutmamak gerekiyor. Virajlardabir miktar yana yatan otomobil sürücüsünü tedirgin etmiyor.Ortalama bir fren performansı gösteren otomobili 100 km/s hızdandurma konumuna 41 metrede getirdik.


İşçilik8 Tatminkar düzeyde Görüş9ProblemsizPerformans7 Makul düzeydeTüketim8Dizel avantajını yaşatıyorKonfor7Darbe emişi yeterliFrenler6Duruş performansı vasatYalıtım6Rölantide dizel motor duyuluyorDonanım7Eksikleri varFiyat8Makul seviyede 67.394 YTL


Sonuç Tucson Güney Koreli markadaki değişimi yaşatanotomobillerden birisi. Şehir içi performansı, konfor düzeyigayet başarılı. Arazi performansı parlak değil fakat safkanbir arazi aracı iddiası da yok. İkinciel Tucson uygun fiyatı ve teknik özellikleriyle kısasüre içinde pazarın tutulan otomobilleri arasına girdi. Halenteslimat sırayla gerçekleştiriliyor. İkinci elleri sıfıra yakınfiyatla müşteri buluyor.

Hiç yorum yok: